Tag Archives: przypadki czterdziestoletniej mężatki

Grafika gier XXI wieku

Pierwszy prototyp gry elektronicznej powstał w 1947 roku. Przez wiele lat gry komputerowe funkcjonowały jako produkcje akademickie. Wielkim sukcesem i zarazem produktem masowym była gra „Pong”, czyli symulator tenisa stołowego. Patrząc na to dzisiejszym spojrzeniem, ludzi XXI wieku, trudno uwierzyć, że grafika tej produkcji powalała na kolana odbiorców. Jednak z roku na rok jakość gier komputerowych ulegała znacznym zmianom. Dawne tetrisy zostały zastąpione nowoczesnymi trójwymiarowymi bryłami, a gra w węża stała się zupełnie inną grą, kolorową i przyciągającą. Dziś gry w technice 3D przypominają filmy. Tworząc bohaterów autorzy wzorują się na aktorach, wielkich sławach, osobach istniejących w historii świata. Każdy szczegół jest dokładnie dopracowany, począwszy od ubrania z logami projektantów, kończąc na kwiatach rosnących w rabatach przed wirtualnymi budynkami. Gry survivalowe pokazują realne miejsca, miasta, zabytki. Na cmentarzach nagrobki mają wykaligrafowane nazwiska zmarłego. Zwierzęta są przypisane do odpowiednich gatunków. Graficy wykorzystują wszystkie szczegóły ważne lub mniej ważne aby stworzyć dzieło, w którym gracz poczuje się jak w realnym świecie. Na podstawie gier powstają filmy z idealnie dobranymi aktorami. Grafika gier komputerowych XXI wieku przenosi gracza w nowy wirtualny, ale jakże rzeczywisty świat. Trudno oderwać się od komputera, gdy ma się tyle możliwości wokół.

error: Content is protected !!